بسم الله الرحمن الرحیم-پخش دوم- پس از حقیقت—نظریات شخصی است- اقای هیلاری لاسون گرچه درقسمت نخست مطالب جالبی فرمودند درقسمت های بعدنظریات کاملا اشتباه وغلطی را بیان نمودند-ایشان تابع نظریات چند فیلسوف گذشته است از جمله جناب اقای ویتگنشتاین- ایشان دوایراد به ذهنیت انسان میگیرد- اول هیچگاه از عقل مستقل انسان استفاده نمیکند زیرا ذهینت همه ابعاد درهم تنیده هستند- یعنی احساسات ها وتمایلات باعقل بصورت ترکیبی عمل میکند- مثلا ستاره شناساناطریشی هم وطن ایشان ستاره ای که در وین مشهور است مبنای شناخت اسمان قراردادند درحایکه کشورهای دیگر ستاره های دیگری موردتوجه قرار دادند جناب اقای راسل هرچه کوشید ایشان رااخر صلبیت پائین بیاورد- نتوانست وفرمودند نقطه مهم نیست قوانین علمی ولی ایشان فرمودند هرکسی یک پرسپکتیو خاص دارد- دونفر یکس ان نخواهند بود- درثانی زمانی به عقل میتوان تکیه دکر د که عامل قوی تری عقل را قضاوت وبررسی وعقل قدرت کلمه سازی وسازهزبانی که قوی باشد برای توصیف نمیتواندبسازد—که ممکن است واقعیت عینی درموجودی وجود نداشته باشد ماتصورکنیم وجود دارد از طریق عقل ویابلعکس- فیلسوفان اسلامی پاسخ این شک رادادند که خداوند منان چنین کاری نکرده است زیرا اینکارغلط است ودرثانی امرفرمودند که عقل ات رابکارانداز- ودرثالت معیارهای عقلانی همگی رئالیست هستند نه ایدهالیست که اوهامی ویاسرابی باشد- مادرعلم اندیشه جهال راکنار میگذاریم-نمونه برادران مسیحی- بعلت انکه برتری بریهودیت پیدا کنند ویکحالت استثنائی به مسیحت بدهند وسرخصم را بکوبند فرمودند حضرت مسیح علیه السلام خدا است وپس حضرت جبرائیل علیه است هم خد است که خدائی خداوندمنان به انها داده است- این مطلب شعارگونه است اول حضرت جبرائیل علیه السلام درتمام ادیان فرشته وحی امین است اسمی از خدائی ندارد وقران معجزه است وایشان فرشته امین وحی میداند- بی پدربودن حضرت مسیح علیه السلامبرای خداوندمنان چیزی عجیب نیست- درثانی پدرحضرت مسیح علیه ذالسلام اگربخواهیم پدری برای ایشان بپذیریم- حضرت جبرائیل علیه السلام است ایشان حضرن مریم سلام اله علیها-چه درانجیل وچه درقران بافوت کردند از پشت پارچه ایشان باردار شدند- حال سعی میکنند دلائل عقلانی برای این موضوعات درست کنند- اولا وحی انرا رد کرده است درثانی به یک قوه ثالث نیاز نیست که عقل را کنترول کند عقل قدرت داردمعیارهای خودر دقیقا اثبات کند